دسترسی

الگوها و سیستم تمرینی

بایگانی مقالات دانش نامه ورزشی دکتر سجاد عارفی نیا مرجع ورزش ایران

دسته بندی: الگوها و سیستم تمرینی

مقالات علمی و کاربردی سجاد عارفی نیا

Sport Science

الگوها و سیستم تمرینی

در دسته الگوها و سیستم تمرینی به سیستمهای مختلف تمرین و الگوهای متفاوت تمرین مسلط خواهید شد.

انواع الگوها و سیستمهای تمرینی و شیوه های اجرا یکی از موضوعات مهم در حوزه ورزش و تناسب اندام است. الگوها و سیستمهای تمرینی می‌توانند برای افرادی که به دنبال بهبود عملکرد ورزشی خود هستند، بسیار مفید باشند. انواع مختلفی از الگوها و سیستمهای تمرینی وجود دارند که هر یک از آنها به منظور بهبود عملکرد ورزشی در زمینه‌های مختلفی از جمله قدرت، استقامت، انعطاف‌پذیری و تعادل طراحی شده‌اند.

یکی از انواع الگوها و سیستمهای تمرینی، سیستم تمرینی تقسیم بندی بدن است. این سیستم بر اساس تقسیم بدن به بخش‌های مختلفی مانند بازوها، پاها، شکم و سینه طراحی شده است. این سیستم به افراد کمک می‌کند تا بر روی هر بخش از بدن خود که نیاز به تقویت دارد، تمرکز کنند و با تمرینات مخصوص به آن بخش، عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشند.

سیستم تمرینی حلقه‌های تمرینی یکی دیگر از الگوها و سیستمهای تمرینی است که بر اساس استفاده از حلقه‌های انعطاف‌پذیر طراحی شده است. این سیستم به افراد کمک می‌کند تا با استفاده از حلقه‌های مختلف، به تقویت عضلات مختلف بدن خود بپردازند و انعطاف‌پذیری و تعادل خود را بهبود بخشند.

سیستم تمرینی تناوبی یکی دیگر از الگوها و سیستمهای تمرینی است که بر اساس تمرینات تناوبی و تغییرات متناوب در شدت و مدت زمان تمرینات طراحی شده است. این سیستم به افراد کمک می‌کند تا با استفاده از تمرینات تناوبی، بهبود عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشند و از ایجاد خستگی و خستگی زودرس در هنگام تمرینات جلوگیری کنند.

در نهایت، باید توجه داشت که انتخاب الگوها و سیستمهای تمرینی مناسب برای هر فرد بستگی به اهداف ورزشی، سطح فعالیت و وضعیت فیزیکی او دارد. بنابراین، بهتر است قبل از شروع هر نوع تمرینات، با یک مربی ورزشی یا متخصص تمرینات ورزشی مشورت کرد تا الگوها و سیستم تمرینی مناسب برای شما تعیین شود.

گزینده مقالات تازه
سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP)

رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP) اغلب برای بیماری خود ایمنی استفاده می شود. این رژیم توسعه رژیم پارینه سنگی – یک رژیم غذایی حذف چند مرحله ای است که برای کاهش علائم بیماری های خود ایمنی استفاده می شود. این بر اساس این تئوری است که غذاهای خاص باعث التهاب یا ایجاد یک میکروبیوم روده نامتعادل می شوند. چند مطالعه بدون برچسب و کنترل نشده حاکی از بهبود کیفیت زندگی، فعالیت بیماری IBD و نشانگرهای التهابی است، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

رژیم غذایی سندرم روده و روانشناسی (GAPS)

رژیم غذایی سندرم روده و روانشناسی (GAPS) اغلب برای سلامت مغز و سلامت روده استفاده می شود. یک رژیم غذایی حذف چند مرحله ای است که توسط پزشک برای درمان اختلال طیف اوتیسم (ASD) پسرش ایجاد شده است. رژیم بر اساس این تئوری است که غذاهای خاص باعث ایجاد میکروبیوم روده نامتعادل یا “نشت روده” و اختلالات خلقی می شوند. علیرغم گزارش های حکایتی در مورد بهبود رژیم غذایی، هرگز به طور رسمی مورد تحقیق قرار نگرفته است.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

رژیم روزه متناوب 16:8

16:8 روزه متناوب اغلب برای کاهش چربی استفاده می شود. پروتکل 16:8 نوعی روزه داری متناوب است (که در ادبیات علمی به عنوان غذا خوردن با محدودیت زمانی شناخته می شود) که شامل پرهیز از کالری به مدت 16 ساعت در روز و سپس غذا خوردن در یک بازه زمانی 8 ساعته است. پنجره غذا خوردن می تواند در هر نقطه ای از روز رخ دهد، اما بسیاری از مردم بین ساعت 12 بعد از ظهر تا 8 شب غذا خوردن را انتخاب می کنند.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

یوهیمبین Yohimbine

یوهیمبین Yohimbine به دلیل خواص چربی سوزی و فواید آن برای اختلال عملکرد جنسی مردان ترویج می شود. اگرچه یوهیمبین موثر است، عوارض جانبی ممکن است شامل اضطراب، عصبی بودن و افزایش ضربان قلب باشد و دوز گزارش شده یوهیمبین در بسیاری از فرمول های مکمل با دوز واقعی مطابقت ندارد.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

سلنیوم Selenium

سلنیوم Selenium اغلب برای ایمنی و بیماری های عفونی استفاده می شود. یک ماده معدنی ضروری که به دلیل قابلیت های آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است، بخشی از برخی از آنزیم های آنتی اکسیدانی مانند گلوتاتیون را تشکیل می دهد تا اثرات محافظتی ایجاد کند. با این حال، مصرف بیش از حد مورد نیاز، می تواند باعث آسیب اکسیداتیو شود و ممکن است پیش دیابت باشد.

Continue reading

مقالات تازه

رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP)
رژیم غذایی سندرم روده و روانشناسی (GAPS)
رژیم روزه متناوب 16:8
یوهیمبین Yohimbine
سلنیوم Selenium
زد ام ای ZMA
آرژنین Arginine
پروتئین وی Whey Protein
کازئین Casein
کافئین Caffeine
7،8-دی هیدروکسی فلاون
7-کتو DHEA
5-HTP
1،3-دی متیل آمیل آمین
ماشین حساب سیستم هرمی پرس سینه
ماشین حساب 5/3/1 برنامه نویسی پاورلیفتینگ
ماشین حساب آزمون PT نیروی هوایی
ماشین حساب چربی بدن نیروی دریایی آمریکا
ماشین حساب شاخص توده بدون چربی FFMI
ماشین حساب دریافت کالری

بررسی مقالات

در بخش مقالات علم خود را رشد دهید.

دسترسی به فهرست مقالات

مرجع ورزش ایران مرکز خدمات ورزشی ایران دکتر آس با سجاد عارفی نیا

Get in touch today and receive a complimentary consultation

ready to take your business to the next level by Sajad Arefinaia

سبد خرید

با من، علمی-درست-هدفمند تمرین کن!

ورود

حساب کاربری نداری؟

حساب کاربری
مقالات
0 items سبدخرید
فروشگاه
مِنیو