دسترسی

برنامه تمرین

بایگانی مقالات دانش نامه ورزشی دکتر سجاد عارفی نیا مرجع ورزش ایران

دسته بندی: برنامه تمرین

مقالات علمی و کاربردی سجاد عارفی نیا

Sport Science

برنامه تمرین

در دسته برنامه تمرین به کاملترین برنامه های تمرینی و ورزشی دسترسی ویژه خواهید داشت.

برنامه تمرین یکی از عوامل مهم در بهبود عملکرد ورزشی و بهبود وضعیت فیزیکی است. انواع مختلفی از برنامه‌های تمرین وجود دارد که بر اساس اهداف و نیازهای ورزشکاران متفاوت استفاده می‌شود. در ادامه به برخی از انواع برنامه‌های تمرین و روش‌های اجرای آن‌ها می‌پردازیم.

1. برنامه تمرین تقویتی: این نوع برنامه تمرین برای افزایش قدرت عضلات و بهبود عملکرد عضلات استفاده می‌شود. این برنامه‌ها معمولاً شامل تمرینات وزنه‌برداری و تمرینات تناوبی می‌شود.

2. برنامه تمرین تناسب اندام: این نوع برنامه تمرین برای افزایش تحمل قلب و عروق، افزایش استقامت و کاهش چربی بدن استفاده می‌شود. تمرینات هوازی، دویدن، شنا و دوچرخه‌سواری معمولاً در این برنامه‌ها استفاده می‌شود.

3. برنامه تمرین اصلاحی: این نوع برنامه تمرین برای بهبود نواحی خاص بدن مانند پشت، کمر، گردن و … استفاده می‌شود. تمرینات اصلاحی معمولاً برای اصلاح ناهمواری‌های عضلات و افزایش انعطاف‌پذیری بدن استفاده می‌شود.

روش‌های اجرای برنامه تمرین:

1. تعیین اهداف: قبل از شروع به اجرای برنامه تمرین، اهداف و نیازهای ورزشکار باید مشخص شود تا برنامه تمرین مناسبی برای او تعیین شود.

2. برنامه‌ریزی: بر اساس اهداف و نیازهای ورزشکار، برنامه تمرین باید به‌طور دقیق و جامع ترتیب داده شود تا بهبود عملکرد ورزشی به دست آید.

3. اجرای منظم: برنامه تمرین باید به‌طور منظم و منظم اجرا شود تا نتایج مطلوب به دست آید. عدم رعایت منظم برنامه تمرین می‌تواند منجر به کاهش عملکرد ورزشی شود.

4. تغییرات منظم: برنامه تمرین باید به‌طور دوره‌ای تغییر کند تا بهبود عملکرد ورزشی ادامه یابد و از ایجاد خستگی و خستگی عضلات جلوگیری شود.

با توجه به انواع مختلف برنامه‌های تمرین و روش‌های اجرای آن‌ها، ورزشکاران می‌توانند برنامه‌های تمرین مناسبی را بر اساس اهداف و نیازهای خود انتخاب کنند و با اجرای صحیح برنامه تمرین، بهبود عملکرد ورزشی و بهبود وضعیت فیزیکی خود را تجربه کنند.

گزینده مقالات تازه
سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP)

رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP) اغلب برای بیماری خود ایمنی استفاده می شود. این رژیم توسعه رژیم پارینه سنگی – یک رژیم غذایی حذف چند مرحله ای است که برای کاهش علائم بیماری های خود ایمنی استفاده می شود. این بر اساس این تئوری است که غذاهای خاص باعث التهاب یا ایجاد یک میکروبیوم روده نامتعادل می شوند. چند مطالعه بدون برچسب و کنترل نشده حاکی از بهبود کیفیت زندگی، فعالیت بیماری IBD و نشانگرهای التهابی است، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

رژیم غذایی سندرم روده و روانشناسی (GAPS)

رژیم غذایی سندرم روده و روانشناسی (GAPS) اغلب برای سلامت مغز و سلامت روده استفاده می شود. یک رژیم غذایی حذف چند مرحله ای است که توسط پزشک برای درمان اختلال طیف اوتیسم (ASD) پسرش ایجاد شده است. رژیم بر اساس این تئوری است که غذاهای خاص باعث ایجاد میکروبیوم روده نامتعادل یا “نشت روده” و اختلالات خلقی می شوند. علیرغم گزارش های حکایتی در مورد بهبود رژیم غذایی، هرگز به طور رسمی مورد تحقیق قرار نگرفته است.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

رژیم روزه متناوب 16:8

16:8 روزه متناوب اغلب برای کاهش چربی استفاده می شود. پروتکل 16:8 نوعی روزه داری متناوب است (که در ادبیات علمی به عنوان غذا خوردن با محدودیت زمانی شناخته می شود) که شامل پرهیز از کالری به مدت 16 ساعت در روز و سپس غذا خوردن در یک بازه زمانی 8 ساعته است. پنجره غذا خوردن می تواند در هر نقطه ای از روز رخ دهد، اما بسیاری از مردم بین ساعت 12 بعد از ظهر تا 8 شب غذا خوردن را انتخاب می کنند.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

یوهیمبین Yohimbine

یوهیمبین Yohimbine به دلیل خواص چربی سوزی و فواید آن برای اختلال عملکرد جنسی مردان ترویج می شود. اگرچه یوهیمبین موثر است، عوارض جانبی ممکن است شامل اضطراب، عصبی بودن و افزایش ضربان قلب باشد و دوز گزارش شده یوهیمبین در بسیاری از فرمول های مکمل با دوز واقعی مطابقت ندارد.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

سلنیوم Selenium

سلنیوم Selenium اغلب برای ایمنی و بیماری های عفونی استفاده می شود. یک ماده معدنی ضروری که به دلیل قابلیت های آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است، بخشی از برخی از آنزیم های آنتی اکسیدانی مانند گلوتاتیون را تشکیل می دهد تا اثرات محافظتی ایجاد کند. با این حال، مصرف بیش از حد مورد نیاز، می تواند باعث آسیب اکسیداتیو شود و ممکن است پیش دیابت باشد.

Continue reading

مقالات تازه

رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP)
رژیم غذایی سندرم روده و روانشناسی (GAPS)
رژیم روزه متناوب 16:8
یوهیمبین Yohimbine
سلنیوم Selenium
زد ام ای ZMA
آرژنین Arginine
پروتئین وی Whey Protein
کازئین Casein
کافئین Caffeine
7،8-دی هیدروکسی فلاون
7-کتو DHEA
5-HTP
1،3-دی متیل آمیل آمین
ماشین حساب سیستم هرمی پرس سینه
ماشین حساب 5/3/1 برنامه نویسی پاورلیفتینگ
ماشین حساب آزمون PT نیروی هوایی
ماشین حساب چربی بدن نیروی دریایی آمریکا
ماشین حساب شاخص توده بدون چربی FFMI
ماشین حساب دریافت کالری

بررسی مقالات

در بخش مقالات علم خود را رشد دهید.

دسترسی به فهرست مقالات

مرجع ورزش ایران مرکز خدمات ورزشی ایران دکتر آس با سجاد عارفی نیا

Get in touch today and receive a complimentary consultation

ready to take your business to the next level by Sajad Arefinaia

سبد خرید

با من، علمی-درست-هدفمند تمرین کن!

ورود

حساب کاربری نداری؟

حساب کاربری
مقالات
0 items سبدخرید
فروشگاه
مِنیو