دسترسی

مدیریت وزن

بایگانی مقالات دانش نامه ورزشی دکتر سجاد عارفی نیا مرجع ورزش ایران

دسته بندی: مدیریت وزن

مقالات علمی و کاربردی سجاد عارفی نیا

Sport Science

مدیریت وزن

در دسته مدیریت وزن به آخرین و قویترین مقالات روز دنیا و توصیه های کاربردی مدیریت وزن مسلط خواهید شد.

مدیریت وزن یکی از مهمترین مسائل بهداشتی است که برای حفظ سلامتی و رفاه جسمی و روحی انسان بسیار اساسی است. وزن مناسب نه تنها به زیبایی بدن کمک می کند بلکه خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و عروقی و حتی برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد.

برای مدیریت وزن، اهمیت ورزش منظم و تغذیه سالم بسیار زیاد است. ورزش منظم باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و به افزایش متابولیسم کمک می کند که در نتیجه به سوزاندن چربی های اضافی کمک می کند. همچنین، ورزش منظم به افزایش عضلات و بهبود قدرت و استقامت بدن کمک می کند.

تغذیه سالم نیز نقش بسیار مهمی در مدیریت وزن دارد. مصرف مواد غذایی سالم و با ارزش غذایی بالا مانند میوه ها، سبزیجات، ماهی، مغزهای روغنی و غلات کامل به حفظ وزن مناسب کمک می کند. همچنین، کم کردن مصرف مواد غذایی پرچرب و پرشکر و مصرف مواد غذایی پرفیبر نیز بسیار موثر است.

علاوه بر این، مدیریت استرس و خواب کافی نیز نقش بسیار مهمی در مدیریت وزن دارد. استرس می تواند باعث افزایش مصرف مواد غذایی ناسالم و افزایش وزن شود. همچنین، خواب کافی باعث تنظیم هورمون هایی می شود که میزان اشتها و سوخت و ساز بدن را کنترل می کنند.

در نهایت، برنامه ریزی منظم و پیگیری مداوم نیز از دیگر عوامل مهم در مدیریت وزن است. ایجاد یک برنامه تمرینی و تغذیه ای منظم و پیگیری آن باعث می شود که افراد به راحتی وزن خود را کنترل کنند و آن را در محدوده مناسب نگه دارند.

علت کم و زیاد شدن وزن

علل افزایش و کاهش وزن موضوع پیچیده‌ای است که به عوامل ژنتیکی، رفتارهای زندگی، وضعیت سلامتی و عوامل روانی بستگی دارد. افزایش وزن ممکن است

بیشتر بدان ←
مرجع آموزش ورزش ایران ، ثبت نظر همکاری درآمدزایی
گزینده مقالات تازه
سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP)

رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP) اغلب برای بیماری خود ایمنی استفاده می شود. این رژیم توسعه رژیم پارینه سنگی – یک رژیم غذایی حذف چند مرحله ای است که برای کاهش علائم بیماری های خود ایمنی استفاده می شود. این بر اساس این تئوری است که غذاهای خاص باعث التهاب یا ایجاد یک میکروبیوم روده نامتعادل می شوند. چند مطالعه بدون برچسب و کنترل نشده حاکی از بهبود کیفیت زندگی، فعالیت بیماری IBD و نشانگرهای التهابی است، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

رژیم غذایی سندرم روده و روانشناسی (GAPS)

رژیم غذایی سندرم روده و روانشناسی (GAPS) اغلب برای سلامت مغز و سلامت روده استفاده می شود. یک رژیم غذایی حذف چند مرحله ای است که توسط پزشک برای درمان اختلال طیف اوتیسم (ASD) پسرش ایجاد شده است. رژیم بر اساس این تئوری است که غذاهای خاص باعث ایجاد میکروبیوم روده نامتعادل یا “نشت روده” و اختلالات خلقی می شوند. علیرغم گزارش های حکایتی در مورد بهبود رژیم غذایی، هرگز به طور رسمی مورد تحقیق قرار نگرفته است.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

رژیم روزه متناوب 16:8

16:8 روزه متناوب اغلب برای کاهش چربی استفاده می شود. پروتکل 16:8 نوعی روزه داری متناوب است (که در ادبیات علمی به عنوان غذا خوردن با محدودیت زمانی شناخته می شود) که شامل پرهیز از کالری به مدت 16 ساعت در روز و سپس غذا خوردن در یک بازه زمانی 8 ساعته است. پنجره غذا خوردن می تواند در هر نقطه ای از روز رخ دهد، اما بسیاری از مردم بین ساعت 12 بعد از ظهر تا 8 شب غذا خوردن را انتخاب می کنند.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

یوهیمبین Yohimbine

یوهیمبین Yohimbine به دلیل خواص چربی سوزی و فواید آن برای اختلال عملکرد جنسی مردان ترویج می شود. اگرچه یوهیمبین موثر است، عوارض جانبی ممکن است شامل اضطراب، عصبی بودن و افزایش ضربان قلب باشد و دوز گزارش شده یوهیمبین در بسیاری از فرمول های مکمل با دوز واقعی مطابقت ندارد.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

سلنیوم Selenium

سلنیوم Selenium اغلب برای ایمنی و بیماری های عفونی استفاده می شود. یک ماده معدنی ضروری که به دلیل قابلیت های آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است، بخشی از برخی از آنزیم های آنتی اکسیدانی مانند گلوتاتیون را تشکیل می دهد تا اثرات محافظتی ایجاد کند. با این حال، مصرف بیش از حد مورد نیاز، می تواند باعث آسیب اکسیداتیو شود و ممکن است پیش دیابت باشد.

Continue reading

مقالات تازه

رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP)
رژیم غذایی سندرم روده و روانشناسی (GAPS)
رژیم روزه متناوب 16:8
یوهیمبین Yohimbine
سلنیوم Selenium
زد ام ای ZMA
آرژنین Arginine
پروتئین وی Whey Protein
کازئین Casein
کافئین Caffeine
7،8-دی هیدروکسی فلاون
7-کتو DHEA
5-HTP
1،3-دی متیل آمیل آمین
ماشین حساب سیستم هرمی پرس سینه
ماشین حساب 5/3/1 برنامه نویسی پاورلیفتینگ
ماشین حساب آزمون PT نیروی هوایی
ماشین حساب چربی بدن نیروی دریایی آمریکا
ماشین حساب شاخص توده بدون چربی FFMI
ماشین حساب دریافت کالری

بررسی مقالات

در بخش مقالات علم خود را رشد دهید.

دسترسی به فهرست مقالات

مرجع ورزش ایران مرکز خدمات ورزشی ایران دکتر آس با سجاد عارفی نیا

Get in touch today and receive a complimentary consultation

ready to take your business to the next level by Sajad Arefinaia

سبد خرید

با من، علمی-درست-هدفمند تمرین کن!

ورود

حساب کاربری نداری؟

حساب کاربری
مقالات
0 items سبدخرید
فروشگاه
مِنیو