دسترسی

بانک جامع تمرین با وزنه

بایگانی مقالات دانش نامه ورزشی دکتر سجاد عارفی نیا مرجع ورزش ایران

دسته بندی: بانک جامع تمرین با وزنه

مقالات علمی و کاربردی سجاد عارفی نیا

Sport Science

بانک جامع تمرین با وزنه

در دسته تمرین با وزنه به روش اجرای حرکات با وزنه و آنالیز و تحلیل هر حرکت مسلط خواهید شد.

تمرینات با وزنه یکی از ابزارهای مهم در برنامه‌های تمرینی برای افزایش قدرت و اندام است. این تمرینات با وزنه می‌توانند به شما کمک کنند تا عضلات خود را تقویت کرده و بهبود قدرت و استقامت بدنی خود را برای انجام فعالیت‌های روزمره و ورزشی بیشتر کنید. در این مقاله به بررسی انواع تمرینات با وزنه، اثرات آنها بر بدن و روش‌های انجام آنها می‌پردازیم.

انواع تمرینات با وزنه

تمرینات با وزنه به دو صورت اصلی انجام می‌شوند: تمرینات ترکیبی (کمربندی) و تمرینات عضلات مخصوص. تمرینات ترکیبی شامل حرکاتی هستند که چندین عضله را همزمان درگیر می‌کنند، مانند اسکوات، فلکس و پرس. تمرینات عضلات مخصوص، به تمریناتی گفته می‌شود که فقط یک یا دو عضله را هدف قرار می‌دهند، مانند زنجیرهای دمبل.

اثرات تمرینات با وزنه بر بدن

تمرینات با وزنه می‌توانند اثرات بسیاری بر بدن داشته باشند. این تمرینات می‌توانند باعث افزایش قدرت عضلات، افزایش حجم عضلات، افزایش استقامت عضلات، افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش چربی بدن شوند. همچنین، تمرینات با وزنه می‌توانند به بهبود تعادل، افزایش چگالی استخوان، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و بهبود روحیه کمک کنند.

روش‌های انجام تمرینات با وزنه

تمرینات با وزنه می‌توانند به صورت مختلفی انجام شوند. برخی از روش‌های معمول شامل تمرینات تکراری (که در آن تعداد تکرارها افزایش می‌یابد و وزنه کاهش می‌یابد)، تمرینات تناوبی (که در آن تمرینات با وزنه با تمرینات کاردیویی ترکیب می‌شوند) و تمرینات تنشی (که در آن تمرینات با وزنه با استراحت کم انجام می‌شوند) می‌باشند.

در نهایت، تمرینات با وزنه یک روش موثر برای تقویت عضلات و بهبود قدرت و استقامت بدنی است. انجام این تمرینات به صورت منظم و با رعایت اصول صحیح، می‌تواند به شما کمک کند تا به اهداف ورزشی و تناسب اندام خود دست یابید. اما قبل از انجام هر گونه برنامه تمرینی، بهتر است با یک مربی ورزشی مشورت کنید تا برنامه‌ای مناسب برای خود انتخاب کنید.

با عضویت رایگان به مقالات ویژه دسترسی خواهی داشت ...
گزینده مقالات تازه
سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

کاملترین آموزش علمی رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک اغلب برای کاهش چربی استفاده می شود. رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات را محدود می کند و باعث افزایش مصرف چربی با مقدار متوسط ​​پروتئین می شود. کربوهیدرات ها معمولاً به 50 گرم در روز محدود می شوند. برای کمک به کاهش وزن، کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت و به عنوان مکملی برای صرع مقاوم به درمان استفاده شده است.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP)

رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP) اغلب برای بیماری خود ایمنی استفاده می شود. این رژیم توسعه رژیم پارینه سنگی – یک رژیم غذایی حذف چند مرحله ای است که برای کاهش علائم بیماری های خود ایمنی استفاده می شود. این بر اساس این تئوری است که غذاهای خاص باعث التهاب یا ایجاد یک میکروبیوم روده نامتعادل می شوند. چند مطالعه بدون برچسب و کنترل نشده حاکی از بهبود کیفیت زندگی، فعالیت بیماری IBD و نشانگرهای التهابی است، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

رژیم غذایی سندرم روده و روانشناسی (GAPS)

رژیم غذایی سندرم روده و روانشناسی (GAPS) اغلب برای سلامت مغز و سلامت روده استفاده می شود. یک رژیم غذایی حذف چند مرحله ای است که توسط پزشک برای درمان اختلال طیف اوتیسم (ASD) پسرش ایجاد شده است. رژیم بر اساس این تئوری است که غذاهای خاص باعث ایجاد میکروبیوم روده نامتعادل یا “نشت روده” و اختلالات خلقی می شوند. علیرغم گزارش های حکایتی در مورد بهبود رژیم غذایی، هرگز به طور رسمی مورد تحقیق قرار نگرفته است.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

رژیم روزه متناوب 16:8

16:8 روزه متناوب اغلب برای کاهش چربی استفاده می شود. پروتکل 16:8 نوعی روزه داری متناوب است (که در ادبیات علمی به عنوان غذا خوردن با محدودیت زمانی شناخته می شود) که شامل پرهیز از کالری به مدت 16 ساعت در روز و سپس غذا خوردن در یک بازه زمانی 8 ساعته است. پنجره غذا خوردن می تواند در هر نقطه ای از روز رخ دهد، اما بسیاری از مردم بین ساعت 12 بعد از ظهر تا 8 شب غذا خوردن را انتخاب می کنند.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

یوهیمبین Yohimbine

یوهیمبین Yohimbine به دلیل خواص چربی سوزی و فواید آن برای اختلال عملکرد جنسی مردان ترویج می شود. اگرچه یوهیمبین موثر است، عوارض جانبی ممکن است شامل اضطراب، عصبی بودن و افزایش ضربان قلب باشد و دوز گزارش شده یوهیمبین در بسیاری از فرمول های مکمل با دوز واقعی مطابقت ندارد.

Continue reading

سجاد عارفی نیا سایت رسمی دکتر سجاد عارفی نیا متخصص سیستمهای پیشرفته تمرینی آموزش مربیگری برنامه نویسی ورزشی مرجع آموزش ورزش ایران سایت سجاد عارفی نیا

سلنیوم Selenium

سلنیوم Selenium اغلب برای ایمنی و بیماری های عفونی استفاده می شود. یک ماده معدنی ضروری که به دلیل قابلیت های آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است، بخشی از برخی از آنزیم های آنتی اکسیدانی مانند گلوتاتیون را تشکیل می دهد تا اثرات محافظتی ایجاد کند. با این حال، مصرف بیش از حد مورد نیاز، می تواند باعث آسیب اکسیداتیو شود و ممکن است پیش دیابت باشد.

Continue reading

مقالات تازه

کاملترین آموزش علمی رژیم کتوژنیک
رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP)
رژیم غذایی سندرم روده و روانشناسی (GAPS)
رژیم روزه متناوب 16:8
یوهیمبین Yohimbine
سلنیوم Selenium
زد ام ای ZMA
آرژنین Arginine
پروتئین وی Whey Protein
کازئین Casein
کافئین Caffeine
7،8-دی هیدروکسی فلاون
7-کتو DHEA
5-HTP
1،3-دی متیل آمیل آمین
ماشین حساب سیستم هرمی پرس سینه
ماشین حساب 5/3/1 برنامه نویسی پاورلیفتینگ
ماشین حساب آزمون PT نیروی هوایی
ماشین حساب چربی بدن نیروی دریایی آمریکا
ماشین حساب شاخص توده بدون چربی FFMI

بررسی مقالات

در بخش مقالات علم خود را رشد دهید.

دسترسی به فهرست مقالات

مرجع ورزش ایران مرکز خدمات ورزشی ایران دکتر آس با سجاد عارفی نیا

Get in touch today and receive a complimentary consultation

ready to take your business to the next level by Sajad Arefinaia

سبد خرید

با من، علمی-درست-هدفمند تمرین کن!

ورود

حساب کاربری نداری؟

حساب کاربری
مقالات
0 items سبدخرید
فروشگاه
مِنیو